tło tło

Piękno na talerzu

Piękno na talerzu

Chcesz mieć piękną, pełną blasku cerę oraz lśniące włosy i mocne paznokcie? Pamiętaj, że codzienna pielęgnacja kosmetykami to nie wszystko! Skóra odzwierciedla bowiem stan naszego zdrowia. Żyjemy dziś w ciągłym stresie, za mało śpimy, przebywamy w klimatyzowanych pomieszczeniach, a smog utrudnia nam życie, zwłaszcza w wielkim mieście. Ogromne znaczenie dla kondycji skóry ma więc nasz styl życia, ale również to, jak się odżywiamy. Potrawy typu fast food, nadmiar cukru, kawy i alkoholu... to wszystko odbija się na naszym zdrowiu i w konsekwencji- wyglądzie, dlatego tak ważna jest prawidłowo zbilansowana dieta z dawką cennych dla urody witamin i minerałów, która dopiero w połączeniu z odpowiednią pielęgancją zapewni nam widoczne efekty :-)

 

Podpowiadamy, co powinno się znaleźć w codziennym menu, by zwłaszcza po okresie zimy- uzupełnić braki dietetyczne w organizmie i cieszyć się piękną cerą na wiosnę!

 

Witamina A

To silny antyoksydant, który pomaga nam zachować zdrową cerę- sprzyja odbudowie komórek i keratyny, utrzymuje odpowiedni poziom nawilżenia skóry oraz zapobiega jej rogowaceniu[1]. Z uwagi na właściwości przeciwutleniające, witamina A pełni też rolę ochronną przed działaniem wolnych rodników oraz niszczącym wpływem toksyn zawartych w powietrzu. Z kolei jej niedobór w organizmie może wpływać na zaburzenia w procesie widzenia, dlatego warto, by w naszej diecie znalazły się bogate w witaminę A- suszone Śliwki i Morele z linii bez konserwantów HELIO Natura oraz „najzdrowsze owoce świata“, czyli suszone Jagody Goji HELIO, które według medycyny tybetańskiej zapewniają długowieczność i... urodę :-)

 

WITAMINY Z GRUPY B

Wszystkie witaminy z grupy B mają szczególny wpływ na naszą skórę- m.in. ryboflawina (wit. B2), której niedobór może powodować zmiany zapalne na skórze, pękanie kącików ust i łojotok czy niacyna (wit. B3) zapewniająca zarówno dobrą kondycję skóry, jak i włosów[2]. Bogatym źródłem witamin B2 i B3 są np. Morele suszone HELIO Natura, Pomidory suszone HELIO oraz Migdały łuskane i Sezam łuskany HELIO.

 

WITAMINA C

Odgrywa ważną rolę w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia, a jej niedobór nie tylko osłabia nasz organizm, ale też wywołuje zaburzenia w produkcji kolagenu niezbędnego do prawdłowego funkcjonowania skóry. Witamina C m.in. dotlenia komórki skóry i pomaga w ich ochronie przed stresem oksydacyjnym oraz uszczelnia naczynia krwionośne i reguluje wydzielanie łoju, dlatego nie może jej zabraknąć zwłaszcza w diecie osób z tłustą cerą lub zmagających się z trądzikiem[3]. Ponadto, to witamina, której człowiek nie syntezuje i nie ma zdolności jej magazynowania, musi być więc dostarczana z pożywieniem. Dobrym źródłem wit. C są m.in. suszone Jagody Goji i Morele z linii HELIO Natura, a także Pomidory suszone HELIO.

 

Witamina E

To witamina młodości, która w organizmie pełni przede wszystkim rolę przeciwutleniacza- przeciwdziała gromadzeniu się wolnych rodników i pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, opóźniając procesy starzenia[4]. Ponado, witamina E sprzyja tworzeniu kolagenu, poprawia też elastyczność i wygładza skórę[5]. Zdaniem specjalisty z Zakładu Żywienia Człowieka WUM, najwyższą zawartość witaminy E wśród orzechów mają orzechy laskowe oraz migdały[6], które znajdziemy w bogatej ofercie bakalii HELIO. Witamina E obecna też jest w składzie m.in. Orzechów włoskich i Pestek dyni HELIO, w ziarnach Słonecznika łuskanego i Sezamie łuskanym HELIO oraz w Morelach suszonych HELIO Natura.

 

CYNK

To składnik mineralny, który kochają nasze włosy, skóra i paznokcie, gdyż pomaga zachować im zdrowy wygląd. Cynk jest skuteczny w leczeniu trądziku, poparzeń czy wyprysków, wzmacnia też włosy i paznokcie oraz wspomaga produkcję kolagenu[7]. Pierwiastek ten występuje w organizmie w niewielkiej ilości, ale odgrywa w nim bardzo ważne role, a jego niedobór może spowodować np. stany zapalne skóry, kruchość paznokci czy wypadanie włosów, dlatego nie może go zabraknąć w naszym menu. Cynk znajdziemy we wszystkich orzechach HELIO- m.in. włoskich, pinii, pekan, nerkowca, w prażonych pistacjach czy migdałach, a także w innych bakaliach HELIO- suszonych Jagodach goji, Pestkach dyni, Sezamie i Słoneczniku łuskanym.

 

MAGNEZ

Zwiększoną łamliwość i kruchość paznokci obserwuje się w niedoborach nie tylko cynku, ale i magnezu, który ma również wpływ na wygląd naszych włosów. Jeśli w naszej diecie będzie za mało tego pierwiastka- włosy stają się przesuszone i mogą zacząć wypadać. Ponadto, magnez pomaga również w utrzymaniu zdrowych zębów, dlatego warto dodać do codziennego menu ořzechy np. Migdały HELIO, Prażone Pistacje lub Orzechy laskowe bez dodatku tłuszczu HELIO Natura oraz Pestki dyni HELIO, które także są bogatym źródłem magnezu.

 

MIEDŹ

To pierwiastek, który uczestniczy w tworzeniu melaniny- naturalnego barwnika włosów, pomaga również w utrzymaniu prawidłowej pigmentacji skóry i chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Miedź znajdziemy w składzie wszystkich orzechów HELIO, w Pestkach dyni i Sezamie łuskanym HELIO oraz w suszonych owocach- Śliwkach, Morelach, Figach i Rodzynkach z linii bez konserwantów HELIO Natura.

 

ŻELAZO

Kiedy w organizmie brakuje żelaza, skóra staje się sucha i szorstka, włosy cienkie i łamliwe, a paznokcie blade z charakterystycznym wgłębieniem w środku[8]. Ponadto, niedobór żelaza powoduje niedokrwistość, której objawem jest m.in. osłabienie organizmu oraz bladość skóry. Bogatym źródłem żelaza są suszone Figi, Morele i owoce Morwy białej HELIO Natura, suszone Jagody Goji oraz ziarna Sezamu łuskanego HELIO, a także orzechy HELIO – m.in. pinii, pekan, nerkowca, brazylijskie, migdały.

  image1

 

Witaminy A, z grupy B, C, E oraz cynk, magnez, miedź i żelazo to bardzo ważne składniki odżywcze, których już niewielkie niedobory w widoczny sposób wpływają na nasz wygląd. Dlatego, jeśli włosy zaczynają wypadać, paznokcie się łamią, a na skórze pojawiają się np. zmiany zapalne- to sygnał dla nas, iż czas zadbać o siebie i uzupełnić, zwłaszcza po zimie, braki żywieniowe w organizmie. Przyjrzyjmy się zatem swojej codziennej diecie i wykreślmy z jadłospisu żywność wysoko przetworzoną oraz zmniejszmy dawkę cukru, a nowe menu wzbogaćmy w cenne dla zdrowia i urody naturalne składniki, które znajdziemy w produktach HELIO!

 

 

Źródła:

[1], [2] Na podst. „Menu piękna“, A. Opiela, Farmacja praktyczna, 11.2015

[3] „Łojotok”, lek. L. Marek, dermatologia.mp.pl

[4] „Witamina E”, mgr inż. Beata Przygoda, https://dieta.mp.pl/zasady/62907,witamina-e

[5] Na podst. „Menu piękna“, A. Opiela, Farmacja praktyczna, 11.2015

[6] „Potencjał zdrowotny orzechów”, dr B. Sińska, Zakład Żywienia człowieka WUM

[7], [8] Na podst. „Menu piękna“, A. Opiela, Farmacja praktyczna, 11.2015