tło tło

Jakie bakalie warto jeść wiosną?

Jakie bakalie warto jeść wiosną?

Wiosna w pełni. Potrzebujesz teraz dużo energii na jeżdżenie na rolkach, rowerze czy jogging. Odstaw suplementy diety i postaw na naturalne, zdrowe bakalie HELIO. Wspomogą Twój organizm, uzupełnią potrzebne składniki mineralne i postawią Cię na nogi! Wybierz superfoods!

Dlaczego akurat bakalie HELIO? Są zdrowe, można je bez problemu zakupić i spożywać przez cały rok. Niektórzy powiedzą, że zdrowsze są świeże owoce – po pierwsze nie zawsze, po drugie zależy dla kogo. Przykładowo, świeże cytrusy zawierają silne alergeny, więc osoby wrażliwe pod tym kątem powinny uważać. Dodatkowo, tych soczystych i zerwanych prosto z drzewa czy krzaka na wiosnę jeszcze nie ma.

Bakalie to nie tylko owoce!

Najbardziej popularnymi i najczęściej zjadanymi bakaliami w Polsce są śliwki suszone. Ale do rodziny bakalii zalicza się także te bardziej egzotyczne: daktyle suszone, figi suszone, berberys suszony. Trzeba też pamiętać, że bakalie to także orzechy. Cała rodzina bakalii pochodzi z krajów znajdujących się na półkuli południowej, bliżej Polski możemy znaleźć je w Turcji czy Iranie.

W tym roku postaw na daktyle!

Pamiętaj o nich szczególnie, jeżeli jesteś aktywny i jeździsz na rowerze, grasz w piłkę. Daktyle są doceniane przez sportowców. Są słodkie i szybko nadają energii. Dlaczego? Dzięki cukrom prostym, które są łatwo trawione i szybko przekształcane w energię, z drugiej strony nie przyczyniając się do narastania tkanki tłuszczowej. Wręcz przeciwnie, daktyle suszone mają właściwości prozdrowotne. Przykładowo zawierają dużo błonnika, prawie 9g/100g. Jeżeli zastanawiasz się ile błonnika mają świeże daktyle – odpowiedź może Cię zaskoczyć, mniej niż daktyle suszone HELIO!

Będąc już przy tematyce błonnika – czy wiesz, że przyczynia się on do prawidłowego funkcjonowania Twojego układu trawiennego? Więc jeżeli chcesz wesprzeć swoją smukłą sylwetkę w czasie wiosny i lata, zabieraj ze sobą daktyle i zastępuj nimi słodycze.

Do właściwości daktyli suszonych HELIO zalicza się także ich pomoc we wzmacnianiu odporności naszego organizmu. Wszystko dzięki zawartości potasu i miedzi w suszonych owocach daktyli.

Nie zapominaj o suszonych śliwkach!

Lubisz bakalie, ale do tej pory stawiałeś tylko na orzechy? Dodaj do swojego jadłospisu śliwki suszone HELIO. Możesz je traktować jako osobną zdrową przekąskę, która towarzyszy Ci każdego dnia w pracy i na spacerze lub jako dodatek do dań obiadowych czy wypieków.

Szukasz inspiracji na wykorzystanie w przepisach śliwki suszonej? Wejdź na naszego bloga: tutaj 

Suszone śliwki są także super owocem do podjadania po wysiłku fizycznym. Zawarte w nich składniki odżywiają Twój organizm. Na przykład potas wspomaga Twoje mięśnie w prawidłowym funkcjonowaniu. Zawarty w śliwkach suszonych pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi w organizmie. Z kolei ryboflawina i witamina B6 pozwalają na utrzymanie prawidłowego metabolizmu energetycznego organizmu.

Jedź bakalie, będziesz silny i energiczny!

veneo_helio_doartykulu7