tło tło

Dieta dla zapominalskich

Dieta dla zapominalskich

Problemy z koncentracją? Nic dziwnego! O tej porze roku mamy miej energii, jesteśmy zmęczeni, a nasz mózg... przepracowany! Sprawdź, co warto jeść, by zwiększyć zdolność zapamiętywania i zmień swoją dietę już dziś!

 

Mózg stale odbiera, przetwarza i przesyła miliony informacji każdego dnia. To główne centrum dowodzenia naszego organizmu, dlatego aby prawidłowo funkcjonowało, potrzebuje odpowiednich składników odżywczych, które usprawnią jego pracę i poprawią koncentrację. I wcale nie trzeba od razu sięgać po farmakologiczne specyfiki. O mózg można zadbać w naturalny sposób...

 

Idealnym pokarmem dla mózgu są nienasycone kwasy tłuszczowe. Gdzie ich szukać? W orzechach! Są one skoncentrowanym źródłem składników odżywczych, natomiast podstawowy ich potencjał prozdrowotny, według eksperta z Zakładu Żywienia Człowieka WUM, opiera się na wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, przy niskiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych (wyjątek stanowi orzech kokosowy) oraz ich dużej pojemności antyoksydacyjnej. Zdaniem dr Beaty Sińskiej z ZŻC, współpracującego z firmą HELIO, największe walory prozdrowotne są w orzechach włoskich ze względu na stosunek kwasów omega-6 do omega-3 (4:1) oraz wysokiej zawartości (około 70%) kwasów wielonienasyconych. Jeżeli wybierzemy orzechy włoskie HELIO, nasz mózg otrzyma w pakiecie także inne składniki usprawniające jego pracę, m.in. witaminy z grupy B- tiaminę (wit. B1) i B6, które pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, podobnie jak minerały- potas, miedź czy magnez. Ten ostatni pierwiastek to kolejny, niezwykle ważny dla mózgu składnik, którego nie może zabraknąć w diecie dla zapominalskich. Nie tylko poprawia pamięć i koncentrację, ale też zmniejsza uczucie zmęczenia, a nawet łagodzi objawy stresu. Naturalnym źródłem magnezu będą także inne orzechy HELIO, m.in. makademia, pekan, brazylijskie, ziemne, laskowe, pistacje oraz zwłaszcza migdały. To w nasionach migdałowca znajdziemy duże jego ilości (270mg/100g, tj. 80% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek)- dzięki temu zyskamy odpowiednią ochronę przed stresem dnia codziennego. Magnez obecny też jest w pestkach dyni HELIO, które są także doskonałym źródłem cynku i potasu- pierwiastków również świetnie wpływajacych na poprawę pracy mózgu.

 

dieta dla zapominalskich

 

Dlatego, gdy poczujesz spadek formy i będziesz mieć problemy z koncentracją, zamiast kolejnej filiżanki kawy- koniecznie przygotuj dania bogate m.in. w magnez i nienasycone kwasy tłuszczowe. Do sałatki- dodaj np. posiekane prażone orzechy laskowe HELIO, rozgrzewającą zupę krem warto posypać pestkami dyni. Odpowiednią przekąską w ciągu dnia będą też orzechy włoskie lub migdały HELIO- zwłaszcza jeśli żyjesz w ciągłym stresie. Staraj się też, by posiłki spożywać regularnie, najlepiej 4- 5 razy dziennie, gdyż to zapewni stałą dostawę składników pokarmowych, które odżywiają układ nerwowy. Pamiętaj również, że niektóre produkty mogą mieć negatywny wpływ na pracę mózgu- należą do nich żywność typu fastfood, alkohol, ale także produkty zawierające w składzie nadmiar soli.

 

I na koniec... by nasz mózg pracował na odpowiednich obrotach potrzebuje przede wszystkim- tlenu! Dlatego postaw na ruch na świeżym powietrzu i idź na spacer. A już po pół godzinie dotlenione komórki mózgowe zaczną lepiej funkcjowować, poczujesz przypływ energii, a o problemach z pamięcią... zapomnisz!