tło tło

Bakalie w diecie odchudzającej

Bakalie w diecie odchudzającej

Słoneczna pogoda sprawia, że coraz chętniej zrzucamy z siebie grube kurtki oraz swetry. Wiele osób zapewne pomyśli też o pozbyciu się kilku zbędnych kilogramów, aby latem jak najlepiej prezentować się na plaży. Jeśli jednak dieta kojarzy Ci się ograniczeniem jedzenia do sałatek i sucharków, to wiedz, że wcale nie musi tak być! Nie musisz również rezygnować z pysznych przekąsek – chipsy i czekoladki można zastąpić orzechami i suszonymi owocami.

Niezależnie od tego czy chcemy zrzucić kilka kilogramów czy zachować aktualną wagę – nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje zarówno białka, węglowodanów jak i tłuszczy. To bardzo ważne, by nie rezygnować z żadnych makroskładników, a jedynie zachować odpowiednie proporcje oraz pozyskiwać je z właściwych źródeł.

Orzechy i migdały na odchudzanie

Osoby na diecie odchudzającej z zasady trzymają się od orzechów z daleka. Wynika to z ich wysokiej kaloryczności oraz zawartości tłuszczów. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że są to tak zwane zdrowe tłuszcze. Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych sprawia dodatkowo, że orzechy są bardzo sycące. Zatem jedzenie orzechów w rozsądnych ilościach (garść dziennie) nie tylko nie spowoduje tycia, ale może skutecznie pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Ponadto orzechy są źródłem wielu witamin (B1, B6, E) i minerałów (potas, fosfor, żelazo, magnez, cynk), które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Orzechy i migdały to również bardzo dobre źródło białka, pozwalającego utrzymywać zdrowe mięśnie i kości.

W polskich sklepach dostępne są orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, makadamia czy pekan. Warto więc nie ograniczać się do jednego rodzaju i wypróbować wszystkich dostępnych smaków.

Suszone owoce

Suszone owoce będą nie tylko pyszną przekąską, która ułatwi przejście na dietę, ale też doskonałym źródłem węglowodanów i witamin. Chcąc zrzucić kilka kilogramów, warto zwrócić uwagę szczególnie na morwę białą HELIO Natura. Substancje zawarte w morwie hamują bowiem aktywność enzymów odpowiedzialnych za rozkład cukrów (sacharozy i skrobi) i ograniczają ich przemianę w glukozę. Dzięki temu duża część węglowodanów pozostaje niestrawiona, co wpływa na obniżenie poziomu cukru we krwi, a w konsekwencji zmniejsza się również odkładanie tkanki tłuszczowej. Cenne substancje z morwy zmniejszają również łaknienie na słodycze, co dodatkowo sprzyja odchudzaniu.

Morwa biała HELIO Natura wyróżnia się wysoką zawartością błonnika, który usprawnia pracę jelit, poprawia trawienie i daje uczucie sytości, a co za tym idzie – zmniejsza nasz głód. Im więcej błonnika znajdzie się w naszej diecie, tym mniej kalorii przyswoimy i w rezultacie uzyskamy wyższy deficyt energetyczny.

Na uwagę zasługują również suszone śliwki, jagody goji, suszona żurawina bez cukru czy morele. Śliwki znane są z wysokiej zawartości błonnika, natomiast jagody goji są źródłem białka, w skład którego wchodzi aż 18 aminokwasów. Ponadto zawierają zdrowe tłuszcze, w tym 5 nienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega-6. Są również źródłem witaminy A, C, E oraz B1, B2 i B6, a także takich minerałów, jak wapń, potas i cynk.

Będąc na diecie odchudzającej nie warto rezygnować ze zdrowych przekąsek i dorzucać suszone owoce np. do owsianki czy musli. Orzechy mogą być natomiast chrupiącym dodatkiem do sałatek.

Bakalie w diecie odchudzającej HELIO