tło tło

#powerHELIO, czyli co jeść przed treningiem

#powerHELIO, czyli co jeść przed treningiem

Wiosna przyszła- najwyższy czas zadbać o formę! Jeżeli brakuje Wam energii do ćwiczeń- sprawdźcie, jakie zdrowe przekąski HELIO warto spożyć przed treningiem, by poczuć w sobie moc!

 

Na przebudzenie- woda z cytryną a na trening- produkty będące naturalnym źródłem substancji odżywczych! By utrzymać prawidłowy metabolizm energetyczny, nasz organizm potrzebuje m.in. magnezu i żelaza, które zmniejszają uczucie zmęczenia i znużenia. Głównym źródłem energii są jednak przede wszystkim węglowodany. Ich ilość w posiłku przedtreningowym odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu do ćwiczeń. Spożywanie węglodowanów zwiększa bowiem zapasy glikogenu w mięśniach, co umożliwia wykonywanie długotrwałego wysiłku fizycznego[1]. Dlatego przed treningiem warto sięgnąć po Rodzynki HELIO Natura, które będą doskonałym zastrzykiem węglowodanów, ale też dostarczą nam żelaza niezbędnego do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Rodzynki HELIO Natura można dodać do owsianki, musli lub zabrać ze sobą jako przekąskę treningową, która przyda się także po intensywnych ćwiczeniach, by szybko dostarczyć organizmowi węglowodany w celu uzupełnienia zapasów glikogenu mięśniowego[2].

 

By podtrzymać energię na dłużej warto łączyć Rodzynki z orzechami, np. migdałami, które są z kolei bogatym źródłem magnezu (270 mg/100 g, tj. 80% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek)[3] oraz białka odgrywającego ważną rolę w kształtowaniu masy i siły mięśniowej zwłaszcza w diecie sportowca. Migdały HELIO, oprócz magnezu i białka, zawierają również żelazo oraz cynk, który pomaga w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu węglowodanów. Ponadto, migdały dostarczają organizmowi witamin z grupy B- m.in. rybofaliwnę uczestniczącą w przemianach metabolicznych białka[4], a także porcję miedzi, wapnia i fosforu, które dodadzą nam jeszcze więcej energii! Podobnie jak Rodzynki, paczkę Migdałów HELIO również możemy zabrać ze sobą na trening, bowiem dzięki temu, że zawierają wspominaną ryboflawinę oraz niacynę- pomogą nam szybko zwalczyć zmęczenie.

 

W czasie wysiłku wzrasta zapotrzebowanie nie tylko na witaminy z grupy B, ale też witaminy antyoksydacyjne, jak np. wit. C[5], która m.in. zwiększa przyswajanie żelaza niezbędnego w diecie osoby aktywnej. Witaminę C znajdziemy w suszonych Morelach HELIO Natura, po które warto sięgać przed treningiem zwłaszcza na świeżym powietrzu. Nie tylko zmniejszą uczucie zmęczenia, ale też zadbają o prawidłowe funkcjonowanie naszego układu odpornościowego zarówno w trakcie, jak i po intensywnych ćwiczeniach fizycznych. Suszone Morele HELIO Natura przydadzą się więc przede wszystkim biegaczom, by podczas pokonywania kolejnych kilometrów zapewnić swobie źródło energii, a przy tym także dostarczyć mięśniom potasu, który odpowiada za ich prawidłowe funkcjonowanie.

 

Zapotrzebowanie na energię osób uprawiających sport jest znacznie zwiększone- im trening intensywniejszy, tym zapotrzebowanie większe[6]. Dlatego niezbędnym składnikiem diety osoby aktywnej są węglowodany, ale także m.in. tłuszcze (nienasycone kwasy tłuszczowe). Podczas wzmożonego wysiłku fizycznego należy również spożywać większe ilości substancji mineralnych: makroelementów (potasu, magnezu, wapnia) i mikroelementów (cynku, miedzi, żelaza)[7]- wszystko to znajdziemy w zdrowych przekąskach HELIO - m.in. w Rodzynkach, Migdałach i Morelach suszonych, które warto zawsze mieć pod ręką! Bakalie HELIO dostarczą nam sporej dawki energii nie tylko przed treningiem, ale także w trakcie, jak i po intensywnych ćwiczeniach, dlatego najpierw #powerHELIO, a potem do biegu, gotowi... START!

  Rodzynki HELIO przed treningiem

Źródła: 

[1], [2] Na podst. „Dieta w sportach siłowych i siłowoszybkościowych“, dr hab.med. E. Kuchar, https://dieta.mp.pl/lista/115245,dieta-w-sportach-silowych-i-silowo-szybkosciowych
[3] „Potencjał zdrowotny orzechów”  dr B. Sińska,  Zakład Żywienia człowieka WUM
[4] „Białko w żywieniu sportowców”, dr hab. B. Frączek, mp.pl/dieta
[5],[6],[7] Na podst. „Dieta w sportach siłowych i siłowoszybkościowych“, dr hab.med. E. Kuchar, https://dieta.mp.pl/lista/115245,dieta-w-sportach-silowych-i-silowo-szybkosciowych